Zachęcamy do podzielenia się informacją o webinarium z Koleżankami i Kolegami, którzy pracują z grupami dzieci i mogą być zainteresowani udziałem w tym bezpłatnym webinarium.

Poniżej znajduje się link do “plakatu” A4 do wydruku – czasami w pokojach nauczycielskich jest tablica ogłoszeń dedykowana szkoleniom – można tam powiesić wydruk.

Plik PDF do pobrania i wydruku (A4).

Zachęcamy także do udostępnienia informacji w mediach społecznościowych. Link do udostępnienia na FB poniżej:

Udostępnij na FB.

 

 

„Jak w pracy z grupą rezygnować z kar i nagród?”

Termin: środa, 11 marca 2020 r. o godzinie 21:00. 

Bezpłatne webinarium dla profesjonalistów. Zapis na webinarium jest jednocześnie zapisem na newsletter o kursach i projektach online/offline Gosi Stańczyk i Agnieszki Stein.

Zapraszamy wszystkich psychologów, pedagogów i psychoterapeutów, pracujących z dziećmi i z rodzicami, których chcą wspierać w podejściu bez nagród i kar. Chcemy szczególnie zaopiekować się tymi osobami, które pracują z grupami dzieci (albo wspierają takie osoby), bo to szczególna forma pracy i mało jest dostępnego na ten temat wsparcia. 

Webinarium adresujemy szczególnie profesjonalistów, którzy pracują z grupami dzieci: nauczycieli szkolnych i przedszkolnych, wychowawców, opiekunów świetlicowych oraz kolonijnych, terapeutów zajęciowych, edukatorów, organizatorów zajęć tematycznych i rozwojowych, animatorów kultury. 

Podczas webinarium poruszymy następujące tematy:

  • Jak zmieniać pracę z grupą dzieci, by była ona coraz mniej oparta na karach i nagrodach?
  • Niektóre nagrody i kary wpisane są w przepisy oświatowe i i mamy świadomość, że nie da się czasem z nich całkowicie zrezygnować na gruncie szkolnym. Opowiemy o tym, jak można pracować, zmniejszając ich ilość i wpływ. 
  • Jak opiekować się dziećmi, które w grupie szkolnej/przedszkolnej doświadczają kar i nagród (będąc rodzicem, pedagogiem, psychologiem)?
  • Jaki wpływ wywierają kary i nagrody na funkcjonowanie grupy? 
  • Jakie są mechanizmy i konsekwencje rywalizacji?
  • Jak identyfikować w środowisku grupowym kary, nagrody, oceny i pochwały? Czasem wcale nie tak łatwo je rozpoznać.
  • Czym można zastępować motywację zewnętrzną, kary i nagrody oraz jak zmieniać język, odchodząc od języka ocen, do języka, który bierze źródło z ciekawości?